ת"א

נתניה

ניתוח הצמדת אוזניים

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

ניתוח הצמדת אוזניים לפני ואחרי

מרגישים לא בנוח עם מראה האוזניים שלכם? אתם לא לבד.
אוזניים בולטות הן בעיה ממנה סובלים ילדים ומבוגרים כאחד. בניגוד למצב הרגיל, שבו האוזניים צמודות אל הראש, אוזניים בולטות מאופיינות בריחוק של אפרכסת האוזן מהקרקפת ויוצרות מראה 'דמבו'. מראה הפנים משמעותי עבור לכל אחד ואחת מאתנו, ולא בכדי. כאשר אנו פוגשים באדם או משוחחים עמו, אנו מביטים בפניו. לכן, אוזניים בולטות ימשכו את תשומת הלב שלנו באופן מיידי. מהן הסיבות לביצוע ניתוח הצמדת אוזניים ולמי מתאים?

מהן הסיבות לאוזניים בולטות?

ישנן מספר סיבות אפשריות לאוזניים בולטות, השכיחה שבהן היא העדר הקפל הטבעי הנמצא בדרך כלל בחלק העליון של סחוס האפרכסת. כתוצאה מכך, קצה העליון של האוזן בולט הצידה ו'מתרחק' מהקרקפת.
סיבה נוספת נעוצה בעודף סחוס בחלק האמצעי של האוזן, הקרוי קונכיה, הגורם לאוזן לבלוט קדימה.

אוזניים בולטות מבט מלפנים

אוזניים בולטות - מבט מלפנים

אוזניים בולטות מבט מהצד

אוזניים בולטות - מבט מהצד

מי יכול לעבור ניתוח להצמדת אוזניים?

אם אתם או ילדיכם סובלים מאוזניים בולטות, והדבר מפריע לכם, גורם לכם לתחושת חוסר נוחות ומשפיע על הבטחון העצמי שלכם, ניתוח הצמדת אוזניים יכול להוות פתרון טוב ויעיל עבורכם. מדובר בניתוח פשוט, המבוצע בקרב ילדים ומבוגרים כאחד, משכו שעה וחצי, והוא מבוצע תחת הרדמה מלאה בילדים ובהרדמה מקומית עם טשטוש במבוגרים.

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

מאיזה גיל ניתן לבצע ניתוח הצמדת אוזניים לילדים?

אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הניתוח הוא שיתוף הפעולה של המטופל. לכן, ברוב המקרים ילדים הסובלים מהבעיה ינותחו רק החל מגילאי בית ספר יסודי. סיבה נוספת שבגללה הניתוח לא יבוצע לפני גילאים אלו, היא העובדה שבגילאי הילדות האוזן ממשיכה לגדול ולהתפתח. לכן, תוצאות ניתוח שיבוצע בגילאי הילדות המוקדמים עלולים להשתנות. בגילאי 6-7 האוזן מגיעה ל-80% מגודלה הסופי ולכן לרוב זהו הגיל בו ניתן להתחיל לבצע ניתוח הצמדת אוזניים.

כאשר מדובר בתינוקות – ניתן לטפל באוזניים בולטות בטווח של שבועיים מיום הלידה, ללא ניתוח. זאת, כיוון שבשלב זה סחוס האוזן גמיש וניתן לעיצוב בתהליך פשוט הכולל לחץ מקומי על הסחוס עם קסדה מיוחדת.

טרם הניתוח

החלטתם שברצונכם לעבור ניתוח להצמדת אוזניים? השלב הראשון בתהליך הוא פגישת ייעוץ עם כירורג פלסטי. בפגישה יבחן הרופא את צורת וגודל האוזניים, האם ועד כמה האוזניים סימטריות, וכן יאבחן את הסיבה לבליטת האוזניים, שתשפיע בתורה על בחירת שיטת הניתוח. לצד זאת, הרופא ישאל אתכם על מצבכם הבריאותי ויוודא שלא קיימת מניעה לביצוע הניתוח. במהלך הפגישה יסביר הרופא על מהלך הניתוח, שיטות הניתוח השונות ותהליך ההחלמה.

בפגישה זו חשוב להעלות בפניי הרופא את הסיבה שהובילה אתכם להתעניין בניתוח. זה המקום לשוחח עמו על ציפיותיכם לשינוי המראה בעקבות הניתוח, ולבצע תיאום ציפיות באשר לתוצאות האפשריות.

לפני הניתוח תתבקשו לבצע בדיקות דם בסיסיות, ביניהן ספירת דם ותפקודי קרישה.

מהלך ניתוח להצמדת אוזניים

ישנן מספר שיטות לביצוע ניתוח להצמדת אוזניים:

גישה סגורה, בה מבוצעים חתכים נקודתיים ומושחלים חוטים לעיצוב האוזן ו/או מבוצע שיוף סחוסים לאותו עיצוב. יתרונה של השיטה במזעור צלקות, וחסרונה בצורך בחבישה הדוקה למשך לחודש, עם התכנות לחזרה מסוימת של האוזניים למצבן הקודם.

גישה פתוחה, בה מבוצע עיצוב הסחוס באופן ישיר דרך חתך מתוכנן מאחורי כל אוזן. גישה זו מאפשרת עיצוב מדויק של האוזן וחבישה של האוזן ליום-יומיים בלבד. חסרונה של השיטה בהווצרות צלקת ארוכה יותר מאחורי האוזן. ד"ר רגב עושה שימוש בגישה הפתוחה, בשיטה של המנתח השוודי ד"ר סטנסטרום (Stenstrom).

אוזניים בולטות - טכניקת ניתוח

כאמור, גישה זו מאפשרת התאוששות מהירה מהניתוח, כמעט ללא חבישות. בגישה זו, לאחר ביצוע ההרדמה או הטשטוש, יבצע הרופא חתך בחלקה האחורי של האוזן ויחשוף את הסחוס, כאשר במידת הצורך תבוצע גם הסרת עודפי עור וסחוס. הסחוס שנחשף יימשך לאחור, ליצירת מראה הקפל הטבעי, החסר בחלקה העליון של האפרכסת. במקרה שחלקה האמצעי של האוזן בולט קדימה, ימשוך הרופא מעט את האזור לאחור, בעזרת תפרים מיוחדים.

עם סיום ההליך, אזור הניתוח נתפר בתפרים נספגים והרופא מורח משחה אנטיביוטית על המקום. חבישה קלה תונח על האוזניים, אותה ניתן להסיר לאחר כיום-יומיים.

האם קיימים סיבוכים?

הסיכון לפתח סיבוכים בעקבות ניתוח הצמדת אוזניים נמוך, וכולל בין היתר דימום, זיהום, צלקות רחבות או עבות עם או ללא גירוד, אסימטריה באוזניים ופגיעה במבנה האוזן. בכל מקרה, אם לאחר הניתוח מופיע חום של מעל 38 מעלות, הפרשה או דימום רב מאזור הניתוח, או כאבים חזקים מאוד, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם.

תהליך ההחלמה מניתוח להצמדת אוזניים

כאמור, ניתוח להצמדת אוזניים הינו הליך פשוט יחסית, כאשר אין צורך באשפוז לאחר הניתוח, וברוב המקרים ניתן לחזור לפעילות שגרתית כבר ביום המחרת.

בימים הראשונים שלאחר הניתוח ייתכן שיופיעו כאבים, נפיחות מקומית באוזניים, שטפי דם ובצקות. בימים אלו ניתן להעזר במשככי כאבים. הסימפטומים חולפים לרוב לאחר כשבוע.  בשבוע שלאחר הניתוח יש להימנע מלשכב על האוזניים. שלושה ימים לאחר הניתוח ניתן לחפוף את הראש והשיער כרגיל.

מתי אראה את תוצאות מהניתוח?

תהליך ההחלמה של האוזן הוא מהיר יחסית. עם זאת, חשוב לציין שתוצאותיו הסופיות של הניתוח ייראו רק לאחר מספר חודשים, כיוון שתהליכי ריפוי הסחוס אורכים זמן. לרוב, אפקט הניתוח נשמר לכל החיים, ורק במקרים נדירים (פחות מ-1%) ייתכנו שינויים בתוצאות הניתוח עם הזמן.

הצמדת אוזניים

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם