ת"א

נתניה

הסרת קעקועים באופן כירורגי

דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

תוכן עניינים - לחצו לניווט מהיר

קל לבצע קעקוע של העור, קשה יותר להסירו. בעלי הקעקוע ביצעו אותו בעבר מסיבות שונות (בדרך כלל – אופנתי או כשיוך לקבוצה מסויימת) ופחות מתלהבים ממנו בהווה. לד"ר רגב ניסיון של שנים רבות עם הסרת קעקועים באופן כירורגי המשמש אלטרנטיבה לניתוח או טיפול בלייזר

מתי נוכל להסיר קעקועים באופן כירורגי?

הסרת קעקועים בעור פשוטה ואפקטיבית באם מדובר בקעקוע מקצועי (בוצע בעומק אחיד של העור) ובצבעים שחור, ירוק, כחול וסגול: קיימים מכשירי לייזר היודעים לפרק צבעים אלה. תוצרי הפירוק נבלעים על ידי תאי הגוף והקעקוע למעשה כמעט נעלם לחלוטין וללא כל צלקת. באם הקעקוע בוצע באופן חובבני ו/או בצבעים אחרים הרי שהלייזר בלבד לא יועיל. כאן מתחיל הטיפול של המומחה לכירורגיה פלסטית. הוא יכול לבצע הסרת קעקוע על ידי שיוף העור או בהסרה כירורגית של ממש.

גורמי סיכון עיקריים עבור הסרת קעקועים בשיטות הכירורגיה הפלסטית הינם נטיה לדמם מוגבר (עקב נטילת מדללי דם חזקים, דוגמת קומדין) וקיום קוצב לב. יש להגיע לרמות דילול דם בטווח INR<2.5 ופחות טרם הפעולה. קוצב לב יכול להיות מופעל עקב שימוש בזרם חשמלי על העור. מכשירי הפסקת הדימום פועלים על עיקרון זה. לבעלי קוצב לב מומלץ לבצע הסרת קעקוע במסגרת ניטור בחדר ניתוח.

למי מתאימה הסרת קעקועים בצורה הזו?

הסרת קעקועים בשיטות כירורגיה פלסטית מתאימה לכל בעל קעקוע המעוניין בהסרתו ושאינו מתאים להסרה באמצעות לייזר.

בייעוץ טרם הסרת קעקועים אבדוק את צורת הקעקוע, מימדיו ומיקומו. עלי לציין כי עבור קעקועים גדולים ורחבים שאינם ניתנים לטיפול בלייזר הפיתרון של הכירורגיה הפלסטית לא יהיה אופטימלי, היות ובכל מקרה אחר טיפול ייוותר שטח שונה מסביבתו או אף צלקות של ממש.

הסרת קעקועים על ידי קילוף העור בשכבות

נעשית בתנאים סטריליים בהרדמה מקומית לכל הפחות עקב הכאב הכרוך בפעולה. קילוף העור בשכבות על ידי מכשיר מיוחד הקרוי Humby Knife (תמונה למטה). מטרתו להסיר עור מקועקע בשכבה בת עובי של עשיריות המילימטר. אני חוזר על ההסרה בשכבות דקות עד לקבלת שכבת העור נקיה מקעקוע. באתר הפעולה נוצר מעין פצע שטחי, המחלים מעצמו על פני כחודש. לאחר הפעולה נחבש המקום בחבישה מיוחדת או חבישה שומנית עד להחלמת המקום. לאחר ההחלמה נבדקת התוצאה. ניתן לחזור בדרך כלל מספר פעמים על פעולת הקילוף באותו האופן עד לקבלת מחיקת כלל הקעקוע.

 

הסרת שכבות עור
הסרת שכבות עור
מכשיר Humby
מכשיר Humby

הסרת קעקועים באופן כירורגי

נעשית בתנאים סטריליים בהרדמה מקומית. צורת צלקות הניתוח נקבעות לפי צירי האורך והרוחב של הקעקוע. בהחלט ייתכן כי לא יהיה ניתן להסיר את כל הקעקוע בבת-אחת אלא במספר פעמים, בכדי לא להגדיל את צלקות ההסרה. שולי חתך הניתוח נסגרים על ידי תפרים, לרוב מניילון, המוסרים לאחר כשבועיים. במהלך הימים הראשונים אחר ההסרה הכירורגית ייתכנו שטפי דם, אודם, גירוי מקומי ונפיחות. אלה יורדים עם הזמן, אם-כי תיתכן דלקת מסויימת סביב החתך עד להוצאת התפרים. ההחלמה מהירה. ניתן לחזור על הפעולה לפי צורך תוך כחודש.

במקרים בהם הקעקוע רחב מאד והמטופל/ת מעוניין/ת להסירו אותו בכל מחיר, יהיה צורך לשקול הסרת עור בשכבות להשתלת עור ממקום אחר, לפי צורך. פעולה זו מחייבת ביצוע בחדר ניתוח וייתכן תחת הרדמה כללית עקב הכאב הכרוך בה.

עליך לזכור, כי העור שעבר את הפעולות שלמעלה מצוי בתהליכי ריפוי והצטלקות ארוכים הנמשכים לאורך כל השנה הראשונה לאחר הפעולה וקשה להתרשם מתוצאות ראשוניות.

סיבוכי הסרת קעקועים בעור נדירים מאד. הם כוללים: דימוםזיהוםדלקתפעירת שולי פצע הניתוחצלקת מעובה ו/או רחבה. לקריאה נוספת יש לפנות ללקסיקון מונחים רפואיים.

הסרת קעקוע-הסרה כירורגית
הסרה כירורגית של קעוקוע

שלבי הטיפול בניתוח להסרת קעקועים

משך הניתוח תלוי במימדי הקעקוע: ככל שיהיה קטן יותר, כן הניתוח יתקצר והתוצאה תהיה טובה יותר. ככל שהקעקוע רחב יותר, ייתכן ויהיה צורך בכמה שלבים להסרה כירורגית או שתל עור.

מה חשוב לדעת לפני?

הסרה כירורגית תמיד יוצרת צלקת. מימדי הצלקת תלויים בשטח הקעקוע והנטיה הטבעית של ההצטלקות של המטופל: ככל שהקעקוע יהיה רחב יותר, כן הצלקת תהיה רחבה יותר. נטיה לצלקות בולטות תיצור צלקת בולטת במקום הקעקוע.

תמונות לפני ואחרי ניתוח להסרת קעקועים

הסרת קעקועים
לפני הסרת קעקוע מכתף שמאל
הסרת קעקועים מהכתף
אחרי הסרת קעקוע מכתף שמאל
הסרת קעקועים מהבטן
לפני הסרת קעקוע מצד ימין בבטן
הסרת קעקועים
לאחר הסרת הקעקוע
הסרת קעקועים מהצוואר
הסרת קעקוע מהצוואר
הסרת קעקועים
לאחר הניתוח

לקביעת תור לייעוץ התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.

שאלות נפוצות ששאלו אותנו על התהליך

תופעות הלוואי לניתוח הסרת קעקוע הן: כאב מקומי, נפיחות, הפרשה, תחושת מתח בעור, שינויים בתחושת העור. סיבוכים משמעותיים יותר: דימום, זיהום, פעירת שולי החתך, צלקת מעובה מאד.
טרם הסרת הקעקוע מבוצעת הרדמה מקומית. לפיכך אין תחושה במקום בעת הפעולה. לאחר הפעולה ייתכנו כאבים, בתלוי במימדי הקעקוע והמיקום שלו. עור מתוח עקב קעקוע רחב יכאב יותר מהסרת קעקוע צר. צלקת קעקוע על פני מפרק בתנועה תכאב יותר מצלקת על פני גפה.
תלוי במימדי הקעקוע והמיקום שלו: קעקוע קטן = התאוששות מהירה. מיקום על פני מפרק = התאוששות איטית יותר. וכן הלאה.
 
זו מהות ההסרה הכירורגית: צלקת מחליפה את הקעקוע.
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
דר' דן רגב | מומחה לכירורגיה פלסטית
ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2004, מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה ואחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת מומחים בהרצליה

אודות ד“ר דן רגב

ד"ר דן רגב הינו מומחה לכירורגיה פלסטית מוכר על ידי משרד הבריאות, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית והאיגוד הבינלאומי לכירורגיה פלסטית ISAPS. דר' רגב הינו מנתח בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית חולים בילינסון בפתח תקווה. בנוסף, ד"ר רגב משמש כאחראי על הכירורגיה הפלסטית במרפאת המומחים של שירותי בריאות כללית המצויה בהרצליה.

מנתח פלסטי - דן רגב

במה אנחנו שונים מאחרים

מרפאת בוטיק

אצלנו תקבלו יחס אישי
אתם לא עוד "מטופל"

הניסיון של ד"ר דן רגב

מומחה לכירורגיה פלסטית
ומנתח בכיר בבית חולים בילינסון
משנת 2004

אין מתמחים
ורופאים לא מנוסים

ד"ר דן רגב הוא היחיד
שמבצע טיפולים וניתוחים

שקיפות מלאה

הטיפולים מתבצעים רק לאחר התייעצות איתך לאחר שקיבלת את כל האינפורמציה הדרושה לך כדי להחליט.

בטיחות המוצרים

דר' רגב משתמש בחומרי הזרקה ושתלי סיליקון העומדים בתקנים המחמירים ביותר (FDA, CE, אמ"ר)

מטופלות ממליצות על ד"ר דן רגב

לד"ר רגב המקסים

. לא הספקתי להודות לך על הגשמת חלום שהיתממש. מעבר לד"ר, אתה אדם מדהים, אתה ואורלי. אני שמחה שהיכרתי אנשים כמותכם, ועוד יותר שהפקדתי את גופי בידיים טובות. אני מאחלת לך לך ולאורלי את כל הטוב שבעולם. באהבה ענקית… יצא מושלם.

לד"ר דן רגב היקר!!

אשר עשה עבודתו נאמנה…. ישר כח על היחס האישי המסור והחם. מלא באהבה והרבה סבלנות. מלאכתך קודש מתבצעת באדיקות להעניק לאדם חיים עם איכות לא בחסד כי אם בזכות תודה שהפכת חלום למציאות!!!

אלפי תודות..

לד"ר רגב

רציתי להודות לך על הטיפול המסור, על זמנך, וכמובן על שהפכת אותי להיות יותר יפה!!!! רציתי שתדע שאני צוהלת ברחוב משמחה, כי עשית בי שינוי שלו חיכיתי כל כך הרבה שנים. חיפשתי את האחד ומצאתי, ד"ר רגב הנחמד, כך שמעתי ומיד באתי!! אז…..שוב תודה רבה מקרב לב, אותך אזכור בכל מקום!!!!!

שלבי התהליך

פגישת ייעוץ
והיכרות

החלטה משותפת
על אופי ודרך הטיפול

הכנות לטיפול
במידה ויש צורך

התקשרו ל- 052-5307680 או מלאו פרטים ונחזור אליכם